Ετικέτες

, , ,

nest

Με μια είδηση μόλις 12 γραμμών στο διαδίκτυο η Google ανακοίνωσε ότι αγοράζει την Nest. Το νέο της εξαγοράς για 3,2 δις. δολάρια (περίπου 2,25 δισ. ευρώ) έσκασε σαν βόμβα στην αγορά των νέων τεχνολογιών. Η Nest κατασκευάζει ειδικούς ανιχνευτές καπνού και θερμοστάτες που προορίζονται για τα «έξυπνα σπίτια», όπου όλες οι βασικές λειτουργίες όπως θέρμανση, ασφάλεια και φωτισμός ελέγχονται κεντρικά μέσω του ασύρματου δικτύου (WiFi).

Τι όμως έχουν τα προϊόντα της Nest εκτός βέβαια από τη δικτύωση που έπεισαν την Google να διαθέσει ένα τόσο υψηλό ποσό; «Και τα δύο προϊόντα είναι ιδιαίτερα», λέει ο Σβεν Χάνσεν συντάκτης για ζητήματα τεχνολογίας και πολυμέσων στο γερμανικό περιοδικό υπολογιστών c´t και εξηγεί: «Έχουν καταπληκτικό σχεδιασμό που θυμίζουν προϊόντα της Apple. Ορισμένοι σχεδιαστές εργάζονταν παλαιότερα για τον Στιβ Τζομπς. Και τα δύο μηχανήματα συνδέονται με το διαδίκτυο. Διαφορετικά δεν νομίζω ότι η Google θα ενδιαφέρονταν για την Nest».

Η εξαγορά της Nest δεν αποτελεί ωστόσο κεραυνό εν αιθρία από τη στιγμή που η θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού Google Venture είχε εδώ και καιρό επενδύσει 150 εκ. δολάρια στην Νest Labs. Ειδικοί εκτιμούν ότι η Google έλαβε την απόφαση για την αγορά της Nest ενδεχομένως για να προλάβει τον ανταγωνισμό.

Στόχος η διαχείριση μέσω Android

Η στρατηγική του αμερικανικού κολοσσού πάντως είναι ξεκάθαρη. Η Google θέλει να δραστηριοποιηθεί στην δικτύωση νοικοκυριών όπου την διαχείριση όλων των ηλεκτρονικών μηχανημάτων μέσω κινητού ή ταμπλέτας αναλαμβάνει μια και μόνη πλατφόρμα, δηλαδή, σε αυτή την περίπτωση το λογισμικό της Google, Android.

Όταν μια εταιρία σαν την Google ανακοινώνει ότι ενδιαφέρεται για εφαρμογές (App) που δίνουν πληροφορίες για τη χρήση της θέρμανσης ή του φωτισμού, τότε αυτό σημαίνει συναγερμός για εκείνους που ασχολούνται με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Όμως οι ειδικοί εμφανίζονται καθησυχαστικοί, λέγοντας ότι τα δεδομένα αυτά είναι κωδικοποιημένα όπως ακριβώς και το online banking, η διαχείριση δηλαδή του τραπεζικού λογαριασμού μέσω διαδικτύου. «Αν λοιπόν κάποιος χρειάζεται με τη βοήθεια ενός ισχυρού υπολογιστή μέρες ή ακόμα και εβδομάδες για να σπάσει τους κωδικούς πρόσβασης των ηλεκτρονικών μηχανημάτων ενός νοικοκυριού, τότε θα προτιμήσει μάλλον να αποκτήσει πρόσβαση στους κωδικούς μιας μεγάλης τράπεζας», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρίας Tado που και κατασκευάζει προϊόντα για «έξυπνα σπίτια».

Πηγή: Deutsche Welle και aftodioikisi.gr

Advertisements